Coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z internetowego biura rachunkowego – ten rodzaj księgowości jest bowiem bardzo wygodny i daje im stały dostęp do wszystkich dokumentów dzięki odpowiednim aplikacjom (nawet na smartfona!). Z racji na fakt, iż chodzi o finanse firmy, przedsiębiorcy powinni być jednak nader ostrożni! Jak wybrać internetowe biuro rachunkowe, aby zapewnić sobie i swojej firmie pełnię bezpieczeństwa?

Internetowe biura rachunkowe – podstawowe informacje

Biura rachunkowe są podmiotami gospodarczymi, które świadczą usługi na rzecz innych podmiotów gospodarczych, bądź też osób fizycznych, związane z rachunkowością, rozliczaniem faktur, prowadzeniem dokumentacji płacowej, kadrowej, ksiąg przychodów i rozchodów, i tak dalej. Służą pomocą wszystkim tym, którzy nie mają czasu, bądź też brak im odpowiednich umiejętności, by samodzielnie zajmować się finansami przedsiębiorstwa. Biura rachunkowe są tańszą alternatywą dla własnego księgowego firmy – a w dodatku zawsze można się do nich zwrócić.

Ostatnio – wraz z rozwojem technologii – pojawiły się także internetowe biura rachunkowe. Ich działanie opiera się na specjalnym oprogramowaniu, bądź też aplikacjach – dzięki nim, klient jest w stanie mieć stały dostęp do prowadzonych przez biuro finansów firmy. Przesyła do niego skany wszystkich ważnych dokumentów i wszelkie sprawy załatwia bez wychodzenia z firmy, czy z domu – przez Internet.

Jak wybrać internetowe biuro rachunkowe?

Mimo pełni wygody, należy rozsądnie podejść do wyboru biura rachunkowego, ponieważ ze wszelkich ich pomyłek będzie się musiał tłumaczyć ich klient – to on odpowiada przed Urzędem Skarbowym i sądem w razie jakichkolwiek błędów, jakie popełnią. Sprawa wydaje się być jeszcze trudniejsza, gdy decydujemy się na współpracę z internetowym biurem rachunkowym.

Warto rozpocząć od sprawdzenia owego biura – jego rekomendacji i doświadczenia. Następnie dowiedzmy się, czy obsługiwany przez nich program na pewno zapewnia 100% bezpieczeństwa! Serwis powinien być chroniony przez liczne zabezpieczenia i na bieżąco powinny być wykonywane kopie wszystkich ważnych dokumentów – tak, aby zawsze istniała szansa ich odtworzenia. Powinien być także prosty w obsłudze, aby klient mógł w prosty sposób wszystko sprawdzić, zweryfikować, a w razie potrzeby także samodzielnie wprowadzić pewne dane.